Moje tajomstvá

Buď sociál

  • Katka Bartová
  • 2018-05-23 22:46:24

V polovici mája som sa zúčastnila výbornej konferencie ENGAGE 2018 na tému "The Power of Conversations" .
Samotná konferencia ako už z názvu vyplýva bola venovaná komunikácii na sociálnych sieťach. A že bolo o čom hovoriť...

Vynikajúci speakri - Mia Vallo – National Geographic, Ashley Codianni – CNN, Julius Dein – kúzelník, Jan Rezab – Socialbakers, Sarah Boyd – Simply a mnohí ďalší boli zárukou kvalitných informácií overených praxou.

Nosnou myšlienkou marketingu súčasnosti je 22 rokov starý výrok Billa Gatesa – "Content is King"

Pokiaľ budujete kvalitný obsah, mal by sa teoreticky šíriť sám, a získavať Vám priaznivcov, prípadne rovno zákazníkov. Ak však nechcete čakať, viete mu pomôcť.

Trendy v súčasnom marketingu sú:

  • kvalitný obsah
  • influenceri
  • videoreklamy

 

OBSAH
Dôraz sa v dnešných dňoch kladie hlavne na hodnotný obsah. Dajte si teda tú námahu, aby ste svoje odborné vedomosti, dôležité novinky, a celkovú filozofiu zdieľali so svojimi fanúšikmi. Samotný obsah má návštevníka obohatiť, niečo naučiť, prípadne zanechať v ňom pozitívnu emóciu.

Nezabúdajte na vopred stanovenú stratégiu a pravidelnosť komunikácie – jeden kvalitný článok, alebo dobrá rada sú fajn, ale v dnešnom pretlaku informácií môžu rýchlo zapadnúť do zabudnutia. Ešte pred spustením akejkoľvek kampane si ujasnite toto:

  • stanovte si ciele
  • stanovte si priority
  • nastavte si sledovanie dát – sledujte aktivitu na Vašom webe, a soc. Sieťach
  • vyčleňte si rozpočet na propagáciu úspešných príspevkov
  • počúvajte a venujte sa otázkam Vašich návštevníkov typu "čo ak..."
  • vťahujte svojich fanúšikov do komunikácie a do obhajoby Vašej firmy

Čo všetko môže robiť Váš obsah zaujímavým? Napríklad:

  • zodpovedajte otázky
  • rozprávajte príbehy
  • motivujte ľudí k učeniu
  • vzdelávajte fanúšikov
  • buďte autentický v komunikácii
  • inovujte a improvizujte (a hlavne dajte o tom vedieť)
  • pomáhajte komunite
  • šírte dobro

Pokiaľ podchytíte všetky spomenuté prvky, komunikácia bude jednoduchšia a hlavne  účinnejšia.  Čo všetko ešte môže ovplyvniť úspech Vášho postu? Skúste sa inšpirovať:

INFLUENCERI
Ďalším trendom v komunikácii na sociálnych sieťach je využitie vplyvu influencerov. Využiť viete tieto typy influencerov:

  • macro influenceri – nad 100.000 followerov
  • micro influenceri – do 100.000 followerov
  • fanúšikovia – zákazníci, vlastní zamestnanci, záujmové skupiny

Všetko závisí od Vašich cieľov a rozpočtu. Pri macro influenceroch máte garantovaný vysoký dosah, avšak otázna je cena spolupráce. 
Micro influenceri majú samozrejme menší dosah než macro influenceri, avšak sú pružnejší. Sú lacnejší, autentickejší a veľmi často dokážu osloviť segment zákazníkov, nad ktorým by ste ani neuvažovali.

Pri spolupráci s influencermi však vstupujete do rizika – nemáte 100% kontrolu nad výsledkom. Príkladom môže byť Dan Markham (What´s Inside). Dan dostal jednoduchú objednávku od spoločnosti Mercedes Benz, aby spropagoval ich nový Mercedes triedy S. Odporúčam pozerať po 4. minúte. Hm, aj tak sa dá :-)

https://www.youtube.com/watch?v=5XDuvbyIfWs

Ďalším typom, kto môže šíriť dosah Vašich kampaní sú Vaši zamestnanci, fanúšikovia, prípadne záujmové skupiny. Predávate oblečenie? Fajn – požičajte pár kúskov svojim známym, nech sa nafotia a postujú s dohodnutým hastagom vo svojom konte.
Máte vo firme auto? Tak prečo ho nepožičať zamestnancom, nech si urobia pekný víkend s fotodokumentáciou :-)

Pokiaľ sa práve rozhodujete aký influencer bude vhodným reprezentantom Vašej značky, poriadne si ho overte. Pozrite sa, kto tvorí jeho fanúšikovskú základňu – nie sú to fake profily? Reagujú jeho fanúšikovia na posty? Žiadajte si čísla – dôležitý je dosah a nie počet followerov. Ako často a čo komunikuje na sieťach? Dokážete udržať dlhodobú spoluprácu? 
 
Nezabudnite ani na podchytenie zmluvnej strany spolupráce:

  • komunikujte otvorene a dohodnite si presnú cenu spolupráce
  • plaťte len za reálne dodané výsledky
  • celú spoluprácu podchyťte zmluvne

 

VIDEOREKLAMA

O trende videoreklám sa hovorí dosť. Vedeli ste však, že viac než 80% zákazníkov, ktorí si v poslednej dobe kúpili auto, videlo predtým reklamu na toto auto na sociálnych sieťach? 60% z nich na reklamu kliklo, aby sa dozvedelo viac. 

Cieľom videoreklamy je v mnohých prípadoch vyvolať emócie a ovplyvniť naše rozhodnutia. Pozitívna emócia z dobre vymysleného príbehu Vám pomôže budovať značku a predávať Vaše produkty. Pripravte sa však na to, že pri videoreklamách dochádza ku konverzii neskôr a väčšinou offline, takže je ťažšie zmerať ich účinnosť. 

 

ZÁVER:

Akokoľvek veľké sú Vaše plány, nezabúdajte na kvalitnú prípravu. Definovanie zákazníckeho segmentu, stanovenie presnej stratégie, formy reklamy, kanálov a rozpočtu sú prvotným a najdôležitejším krokom. 

 

ZÁVER Č.2:

Nemôžem nespomenúť - Vďaka týmto úžasným ľuďom sa podarilo vypracovať projekt, ktorý bol ocenený našim mentorom - Matic Babnik z BMW Group ako najlepší projekt v skupine. Ďakujem. 

 

 

Chcete získať viac zákazníkov?

Kontaktuje ma