Moje tajomstvá

Don´t make me think

  • Katka Bartová
  • 2017-10-16 14:30:29
 
Nedávno som natrafila na staré články pána Steva Kruga, priekopníka webového designu. Bez ohľadu na to, kedy boli články publikované, "gro" jeho poznatkov sa pri tvorbe webov uplatňuje dodnes. Nosnou myšlienkou jeho práce je "nenútiť užívateľa premýšľať". A nedajbože sa snažiť :-)
 
Keď spolu s Vašim programátorom vytvárate novú webovú stránku, navrhujete ju tak, ako si myslíte, že sa Vaši zákazníci budú správať. Že ju budú podrobne študovať, čítať Váš dokonale premyslený text a premýšľať o tom, ako sú jednotlivé objekty usporiadané.
 
Skutočnosť je však iná. Návštevníci väčšinou len rýchlo prehliadnu vstupnú stránku, preletia očami text a kliknú na prvý odkaz, ktorý sa aspoň približne podobá informácii ktorú hľadajú. Na veľkú časť stránky sa väčšinou ani nepozrú. Pokiaľ na stránke rýchlo nenájdu čo hľadajú, Váš web opustia a Vy im za to častokrát ešte aj zaplatíte.
 
Pokiaľ chcete navrhnúť efektívnu webovú stránku, musíte sa naučiť žiť s tromi pravdami o skutočnom správaní návštevníkov:
 
1. Web sa prehliada
 
Ľudia majú naponáhlo, preto očami pátrajú po záchytných bodoch - kľúčových slovách. Sústreďte sa preto na vyšpecifikovanie najdôležitejších vlastností produktu / služby a tie vypichnite. Aj napriek súčasnému trendu "Content is king", vyhnite sa zbytočným omáčkam a dajte návštevníkovi to podstatné.
 
2. Návštevník si vyberá prvú rozumnú voľbu
 
A niekedy je to odchod zo stránky ... Návštevník netuší, že pod haldou textu skrývate to najdôležitejšie - objednávkový formulár. Pomôžte mu teda tým, že mu to podstatné ponúknete hneď na úrovni produktu.
 
3. Návštevník je lenivý
 
Akonáhle natrafí na akýkoľvek zádrhel, zle položenú otázku, alebo komplikovaný formulár, odchádza. Nie je to o nedostatku inteligencie, ale o lenivosti. Pozerajte sa na Váš web očami Vášho návštevníka, nie Vašimi. Nechajte si prepodkladanú konverznú cestu, samotný objednávkový formulár, alebo dotazník otestovať nezaujatými návštevníkmi. Častokrát Vám ich pohľad pomôže viac, než očakávate.
 
Moja pravda
 
Správnym nasmerovaním návštevníka na relevantnú vstupnú stránku, poskytnutím najdôležitejších informácií a zjednodušením celej požadovanej akcie vyjdete z celého procesu ako víťaz.

Chcete získať viac zákazníkov?

Kontaktuje ma