Moje tajomstvá

Rýchly pohľad na Váš Analytics

  • Katka Bartová
  • 2018-03-12 19:05:55

Určite ste už o ňom počuli. Minimálne Vám o ňom hovoril programátor, ktorý Vám robil web, prípadne ste ho dostali nasadený vrámci služby, cez ktorú ste si vyklikali Vašu šablónu.

Super, máte ho, ale čo s ním ďalej?

Mať sledovací kód na svojom webe je dnes nutnosťou. S čím sa však stretávam je, že samotné konto v Analyticse nie je dotiahnuté, a majiteľ webu netuší, čo mu všetky tie čísla hovoria.

V skratke - Google Analytics je bezplatná služba, ktorá Vám pomôže sledovať pohyb návštevníkov na Vašej stránke.

Čo všetko Vám Analytics povie?

V REÁLNOM ČASE - toto je prvé miesto kde zistíte, či je Váš sledovací kód nahodený správne. Stačí so pozrieť Prehľad a v reaálnom čase vidíte, či máte na Vašom webe návštevy, odkiaľ prišli a čo si práve pozerajú. Tieto údaje sú fajn, avšak pokiaľ sledujete svoj web podrobne počas rôznych období, prejdite do sekcie Publikum. 

PUBLIKUM - obsahuje detaily o Vašich návštevníkoch - počet návštevníkov webu v zvolenom časovom období, koľko stránok si pozreli, ale aj či neodišli z webu príliš rýchlo (priemerné trvanie relácie a miera okamžitých odchodov). Podľa údajov z Publika viete nastavovať svoje platené kampane. Publikum Vám poviem kde sa Vaši návštevníci nachádzajú, koľko cca majú rokov, či si Váš web pozerajú na PC alebo mobile. Zaujímavou položkou v tejto sekcii je Porovnávanie a Tok Používateľov. Porovnávanie Vám pomôže zanalyzovať, ktorý kanál je vo Vašom prípade najvýkonnejší z hľadiska prínosu užívateľov. Tok Používateľov zase pomôže ukázať, ktorými cestami na Vašom webe užívatelia prechádzajú. Spolu s ďalšou položkou - Tok Správania sa používa na určenie slabých miest na webe.

AKVIZÍCIA - hovorí o tom, ktorý kanál je vo Vašom prípade najvýnosnejší. Pokiaľ máte nastavené sledovanie konverzií, tu získate presný prehľad, kam sa Vám oplatí investovať a čo radšej vypnúť. Viete si tu sledovať výkonnosť Adwords kampaní, zobrazenie cez Search Console ukáže kľúčové slová, cez ktoré k Vám prišiel zákazník z organického vyhľadávania, prípadne si viete sledovať cez aké sociálne siete sa k Vám ľudia dostali. 

SPRÁVANIE - chcete vedieť ktorá Vaša podstránka zaznamenáva najviac návštev? Pozrite si to si v sekcii Správanie - Obsah webu - Názov Stránky. Sekcia Správanie okrem iného ponúka aj jeden zaujímavý prehľad - Vyhľadávanie na Vašom webe, Pokiaľ si ho správne nastavíte, získate prehľad s vyhadávanými kľúčovými slovami, ktoré hovoria jednak o tom, o čo sa zákazníci zaujímajú, ale aj o tom, čo si v niektorých prípadoch nevedia nájsť.

KONVERZIE - obľúbená kategória eshopistov :-D Samozrejme konverziou nemusíme chápať len objednávku. Ako konverziu si viete nastaviť aj vyplnenie formulára, prihlásenie na odber newslettra, stiahnutie ebooku, alebo vytvorenie užívateľského účtu. Aj v tejto sekcii viete krásne porovnávať výkonnosť jednotlivých kanálov - prekliknite sa na Atribúcia - Nástroje na porovnávanie a môžete začať analyzovať. 

Čo Vám Analytics nepovie?

Určite Vám neposkytne osobné údaje ako meno, email, telefónne číslo. Taktiež Vám neposkytne históriu návštevníkov z doby pred nasadením Analytics kódu. V porovnaní s inými nástrojmi má vcelku slabé priraďovanie odkazov. Skúste radšej platené nástroje ako Hotjar alebo CrazyEgg. 

A čo si viete v Analyticse nastaviť aj sami? To Vám poviem v ďalšom článku :-)

 

Chcete získať viac zákazníkov?

Kontaktuje ma