Moje tajomstvá

Škriatkovia aj nočné mory

  • Katka Bartová
  • 2017-10-16 14:30:17

Máte v databáze 200 emailov a dostali ste skvelú ponuku na kúpu 5.000 overených kontaktov? Prosím, prosím, odolajte lákavej ponuke a oslovujte radšej vlastné, reálne kontakty. Prvý krát vám takáto databáza prejde. Po druhom odoslanom emaily Vás provider zablokuje a vy budete už len platiť a platiť.

 

Jeden pre všetkých, a všetci do koša. Áno, je jednoduchšie naklikať jednu tému a poslať ju všetkým kontaktom. Prečo však posielať ponuku s veľkoobchodnými cenami maloodberateľom? Využite informácie o svojich zákazníkoch a ušite im ponuku podľa ich potrieb. Segmentujte, customizujte, hýčkajte svojich zákazníkov.

 

Klient netuší, čo ste mu chcel emailom povedať. Jednoducho chýba pokyn – "Poď na web a urob presne toto". Pripomeňte mu to v emaily viackrát – pošlite ho na konkrétne produkty, cenníky, benefity.

 

Gramatické chyby – stane sa, ale nemalo by sa. Chybička, nedajbože hrúbka hneď v úvode pošle Váš email okamžite do koša.

 

Žiaden cit pre grafiku – je v poriadku ak nevidíte, prečo nemôže byť písmo v newslettri v 4 rôznych fontoch a 3 farbách. Ale ak Vám Váš marketér odporučí "skorigovať" to, prosím nechajte ho robiť si svoju prácu.

 

Neresponzívny design – pokiaľ používate služby profesionálneho providera, takáto chyba by sa Vám nemala stať. Ak je Vám to jedno, tak sa nečudujte, prečo máte tak nízke CTR. Prehliadanie na mobilných zariadeniach je neustále na vzostupe. V minulom roku sa 54% newslettrow otvorilo na mobile. A keďže bolo viac ako 25% tržieb za celý rok pripísaných emailovému marketingu, tak si to prosím nepokazte rozbitou grafikou.

 

Netrackujete svoj newsletter – neviete, koľko ľudí email otvorilo, koľkí sa preklikli na Váš web, prípadne sa snažili urobiť objednávku? Chyba, chyba, chyba.

 

Veríte mýtu "To najlepšie na záver" ? Chyba! Umiestnite nosnú informáciu do úvodu svojho emailu. Ak posielate kilometrový produktový email, k záveru sa nikto nepreskroluje.

 

Nečistíte svoju databázu emailov – u profesionálneho providera robia túto službu za Vás. Ak však používate odosielate emaily vo vlastnej réžii, venujte pozornosť všetkým odhláseným, prípadne vráteným emailom.

 

Klient sa nevie odhlásiť z odberu? Každý profesionálny provider má v šablóne button na odhlásenie. Pokiaľ ho z newslettra vymažete, zarábate si na parádnu pokutu od SOI.

 

Preklady – kapitola sama o sebe. Pokiaľ používate šablóny zahraničného providera, preložte si do slovenčiny všetko, čo sa dá. Podstránka na odhlásenie odberu v angličtine naozaj nepôsobí dôveryhodne, ani profesionálne.

 

Záver

Toto bolo len pár poznatkov, s ktorými sa pri práci stretávam. Ak máte akékoľvek otázky, alebo riešite problém, prosím napíšte mi. Veď viete – viac hláv, viac rozumu :-)

Chcete získať viac zákazníkov?

Kontaktuje ma